Skip to main content
Pogosta vprašanja

 

V nadaljevanju si lahko preberete odgovore na najpogostejša vprašanja v zvezi z oskrbo s pitno vodo. V kolikor odgovora na vaše vprašanje med spodaj navedenimi ne najdete, nas prosim kontaktirajte na info@jeko.si in z veseljem vam bomo odgovorili. 

Kakšne kakovosti je pitne voda iz javnih vodovodov v občinah Jesenice in Žirovnica?

Pitna voda iz javnih vodovodov v obeh občinah je visoke kvalitete in je praviloma neobdelana , kar pomeni, da se v pitno vodo ne dodaja nobenih kemikalij, s katerimi bi »popravljali« bodisi mikrobiološko sliko oziroma odstranjevali iz vode posamezne kemične elemente oziroma zmesi. Ker si želimo, da bi odjemalci pitno vodo pili brez predsodkov, si bomo prizadevali, da bo primerljiva s kvaliteto vode iz neokrnjenih gorskih izvirov tudi v prihodnje. Posamezna poročila o kakovosti pitne vode so objavljena na povezavi kakovost vode

Kaj storiti ob sumu, da voda ni pitna?

V kolikor zaradi različnih vzrokov - voda je obarvana, motna, ima tuj vonj…- menite, da voda ni pitna, nas takoj pokličite nas na telefon 041 812 174. V čim krajšem možnem času se bomo oglasili pri vas in poskusili ugotoviti vzrok za nastalo stanje in tudi izvedli ukrepe za odpravo težav. V primeru upravičenega suma na neskladnost pitne vode bomo po predhodnem dogovoru odvzeli vzorec za mikrobiološko in/ali fizikalno-kemijsko analizo.

Zakaj včasih iz pipe priteče bela voda?

Ko si v prozoren kozarec natočite vodo iz pipe, lahko opazite, da je voda motno bele barve. Večina ljudi še vedno misli, da je bela obarvanost vode posledica čezmerne vsebnosti klora. To še zdaleč ni res, raztopljenega klora v vodi ne moremo videti, lahko ga le vonjamo.

Bela obarvanost je največkrat fizikalen pojav številnih mikroskopsko majhnih oz. nekoliko večjih zračnih mehurčkov, ki nastanejo kot posledica raztapljanja zraka v vodi, ki je pod pritiskom. Ob iztekanju vode iz pipe se ta pritisk sprosti, kar povzroči delno izločanje v vodi raztopljenega zraka. Ko takšno vodo natočimo v čist kozarec, se v nekaj minutah zbistri, saj zračni mehurčki potujejo proti površini in nato izhlapijo. Če je voda kalna (motna), se po različno dolgem času prav tako lahko zbistri, vendar se na dnu kozarca vedno nabere usedlina, kar je posledica v vodi različno velikih plavajočih oz. raztopljenih delčkov.

Zakaj včasih iz pipe priteče rjava voda?

Predvsem po daljši odsotnosti od doma ste morda že opazili, da iz pipe teče temnejša voda, ki na lijaku ali v kadi pušča rjave do rdeče madeže. Brez skrbi, ta pojav največkrat ni škodljiv za vaše zdravje. Ker pa je z zakonodajo določeno, da mora biti voda brez barve, vonja in okusa, morate ustrezno ukrepati in nas obvestiti o težavi z obarvanostjo.

Kot rečeno, do pojava rjave vode največkrat pride na hišnem vodovodnem omrežju, če voda dalj časa stoji. Obarvanost je posledica prisotnosti mangana in železa v pitni vodi. V vodi sta v topni obliki, ob prisotnosti kisika pa preideta v netopno obliko in se izločata v obliki usedlin, ki se nabirajo v notranjosti vodovodnih cevi. Če ste opazili rjavo obarvano vodo iz pipe, nas o tem čim prej obvestite.

Kaj pomeni trdota vode?

Trdota vode je spremenljiva mešanica malih kemijskih delčkov (kationov in anionov). V glavnem gre za kalcijeve in magnezijeve ione ter ostale polivalentne ione, kot so mangan, aluminij, cink, železo, lahko pa tudi stroncij in barij. Ti kalcijevi in magnezijevi delčki tvorijo kompleksnejše spojine (karbonate, kloride). Karbonati nam največkrat predstavljajo prehodno trdoto, ki pri segrevanju vode, ko izhlapeva CO2, izginja.

Netopni karbonati se takrat kot vodni kamen izločajo na stenah posode (bojlerji, grelci, pomivalni in pralni stroji ipd.) Preostale spojine predstavljajo stalno trdoto vode. Vsota vseh spojin kalcija in magnezija v vodi, kot ostalih polivalentnih ionov je skupna trdota vode. Trdoto vode največkrat merimo in izražamo v nemških trdotnih stopinjah (oN), pri čemer predstavlja 1 oN 5,6 mg CaCO3 na liter vode (oz. 10 mg CaO), francoskih trdotnih stopinjah in milimoli na liter (mmol/l).

Kako ravnati v primeru prekinitve oskrbe s pitno vodo?

Do prekinitve oskrbe s pitno vodo lahko pride zaradi načrtovanih ali interventnih posegov na javnem ali hišnem vodovodnem omrežju. Voda je po prekinitvi pogosto obarvana in motna. Priporočamo, da pred uporabo vode v prehrambne namene hišno vodovodno omrežje dobro sperete:

  • Dokler oskrba s pitno vodo ni ponovno vzpostavljena, naj ostanejo pipe zaprte.
  • Pred spiranjem odstranite mrežice oz. perlatorje na pipah. Očistite jih ali po potrebi zamenjajte.
  • Po ponovni vzpostavitvi oskrbe s pitno vodo pred ponovno uporabo pitne vode v prehrambne namene v prvem koraku poskrbite za spiranje hišnega vodovodnega omrežja na mestih, kjer je  nevarnost za zdravje manjša (npr. v WC-ju, na pipi v stranišču) in ne na pipi v kuhinji, kjer se pitna voda uporablja za pripravo hrane. Pipo (mešalno armaturo, mešalno baterijo) postavite v skrajni položaj, v katerem izteka izključno hladna voda.
  • V drugem koraku poskrbite za spiranje na vseh odvzemnih mestih. Spiranje naj bo intenzivno v sunkih s turbulentnim tokom. Turbulenco s sunki povzročamo z večkratnim zapiranjem in odpiranjem pip. Čas spiranja je odvisen od ugotovljenih razmer in lahko traja tudi 15 minut in več. 
  • Za kratek čas premaknite pipo (mešalno armaturo, mešalno baterijo) tudi v skrajni položaj, v katerem teče izključno topla voda.
  • Dokler omrežje ne bo izprano, ne uporabljajte pralnih in pomivalnih strojev.

Spiranje hišnega vodovodnega omrežja je v večini primerov zadosten ukrep. Če kljub spiranju ostane dvom v skladnost in zdravstveno ustreznost pitne vode, nas pokličite na 041 812 174.

V primeru upravičenega suma na neskladnost pitne vode bomo po predhodnem dogovoru odvzeli vzorec za mikrobiološko in/ali fizikalno-kemijsko analizo.

Kaj storiti, če voda izteka pri vodomeru ?

Če voda na vodomernem mestu izteka na vodomeru, je treba zapreti ventil pred vodomerom in nam napako javiti na telefonsko številko 031 570 977. V izjemnih primerih, ko voda močno izteka in povzroča materialno škodo ali ogroža premoženje, za pomoč lahko pokličete gasilce. V nobenem primeru pa se odprave okvare ne smete lotiti sami ali se posluževati storitev različnih izvajalcev na trgu. Priključek na javni vodovod, vključno z obračunskim vodomerom, v skladu z zakonodajo lahko vzdržuje izključno izvajalec javne službe oskrbe s pitno vodo. Meja med priključkom na javni vodovod in interno vodovodno napeljavo uporabnika je spojni element na iztoku iz vodomera. Uporabnik ne sme samovoljno izvajati nikakršnih posegov v priključek do spojnega elementa za vodomernim mestom, saj je dejanje v nasprotju z zakonodajo in je zanj predpisana globa.

Kako se prijavim na brezplačno SMS obveščanje v zvezi z moteno oskrbo z vodo?

Na brezplačno obveščanje v zvezi z motnjami pri oskrbi z vodo in zemeljskim plinom se prijavite tako, da izpolnite naslednji: 

SMS-obvestila boste prejeli, če ste uporabnik mobilnega operaterja, ki omogoča pošiljanje komercialnih SMS-sporočil, in če pri njem niste preklicali pošiljanja takšnih sporočil. Preverite, ali lahko prejemate komercialna SMS sporočila. Problem lahko nastopi tudi pri službenih mobilnih telefonih, če ima delodajalec za službene številke nastavljeno blokado komercialnih sporočil, med katera spada tudi tovrstno SMS obveščanje. Priporočamo, da sistem obveščanja posvojite kot dobrodošlo pomoč, a se ne zanašate le nanj. Ne pozabite na obvestila na spletni strani www.jeko.si in na Radiu Triglav. Zaradi različnih razlogov nekatera obvestila ne najdejo svojih naslovnikov.Kaj lahko za dobro delovanje obveščanja storite sami? Poskrbite za redno praznjenje svojega poštnega predala, za zadostno stanje na mobi računu in vpis pravilnih kontaktnih podatkov. Če želite prejemati SMS obvestila, se prepričajte, da lahko sprejemate komercialna obvestila. Odgovornost: podjetje JEKO, d.o.o. ne more zagotoviti povsem zanesljivega obveščanja. Izpadi obvestil, ki niso povzročeni na strani podjetja, ampak so posledica izpadov omrežja operaterjev, prekinitev električne energije, različnih tehničnih motenj, ne morejo biti predmet reklamacij. S pridobljenimi podatki bomo ravnali v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov  (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo). V primeru, da obvestil ne boste želeli več prejemati, se boste lahko kadarkoli odjavili iz sistema individualnega obveščanja po e-pošti na naslov info@jeko.si ali s pisnim obvestilom na naslov: JEKO, d.o.o., Cesta maršala Tita 51, 4270 Jesenice.

Z izpolnitvijo obrazca oz. posredovanjem podatkov potrjujem, da sem seznanjen s pravili varovanja osebnih podatkov.

Obvestilo za odjemalce zemeljskega plina
ponedeljek, 6. 8. 2018
Obvestilo za odjemalce zemeljskega plina
Spoštovani uporabniki naših storitev! Obveščamo vas, da bo zaradi nujnih vzdrževalnih del na plinovodnem omrežju v sredo, 8. avgusta 2018, med 8:00 in 15:00 uro  motena…
Nadgradnja določanja količin zemeljskega plina v Republiki Sloveniji
petek, 3. 8. 2018
Nadgradnja določanja količin zemeljskega plina v Republiki Sloveniji
Za zagotavljanje učinkovitega trga z zemeljskim plinom bomo na slovenskem plinovodnem sistemu s 1. oktobrom 2018 uvedli enotni sistem določanja porabe tega energenta, in…
Projekt zbiranja odpadnega jedilnega olja iz gospodinjstev uspešno zaključen
sreda, 27. 6. 2018
Projekt zbiranja OJO uspešno zaključen
V Občinah in komunalnih podjetjih Zgornje Gorenjske se zavedamo, da je z ozaveščanjem potrebno pričeti že pri najmlajših, zato smo četrtošolce, njihove učitelje,…
Motena oskrba z vodo - Javorniški Rovt
torek, 22. 5. 2018
Motena oskrba z vodo - Javorniški Rovt
Spoštovani uporabniki naših storitev! Obveščamo vas, da bo zaradi vzdrževalnih del na javnem vodovodu Javorniški Rovt motena oskrba s pitno vodo v sredo, 23.5 in v…
CPU Jesenice
četrtek, 5. 4. 2018
Center ponovne uporabe
Ob sodelovanju s podjetjem JEKO, d.o.o. je vrata odprl Center ponovne uporabe (CPU) Jesenice na lokaciji Cesta maršala Tita 49. Odslej lahko oddate odvečne, še uporabne…